Met cliënten veilig beeldbellen via FaceTalk
Met betrekking tot alle maatregelen rondom de coronacrisis, is Riwis op zoek gegaan naar een andere vorm waarin de begeleidingsgesprekken tussen (ambulante) begeleiders en hun cliënten kan blijven plaatsvinden. Binnenkort starten ambulante begeleiders met beeldbellen via FaceTalk. Dit is een goed middel ter ondersteuning van de begeleiding en zorgverlening.
De keuze voor FaceTalk
Begeleiders hebben beeldbellen soms al ingezet via bijvoorbeeld WhatsApp, maar hierin zit een veiligheidsrisico met betrekking tot de privacy en informatiebeveiliging. Daarom is in versneld tempo een goede methode gezocht die voldoet aan de AVG- richtlijnen en die goed beheersbaar is voor het aanmaken van accounts. FaceTalk dus!
Toepassen van FaceTalk
Om FaceTalk goed te kunnen implementeren in een korte tijd, maakt Riwis gefaseerd accounts aan voor ambulante begeleiders. Daarna rolt Riwis dit verder binnen de organisatie uit naar ieder die dit nodig heeft.
Wanneer een account gereed is voor een ambulante begeleider, dan ontvangt hij/zij een mail met informatie over het inloggen en een handleiding voor zichzelf en voor de cliënt. De begeleider neemt vervolgens contact op met de cliënt en geeft de benodigde uitleg.