Hoe bevalt Caren binnen de VVT?
Sinds 2 januari 2019 werkt Riwis Zorg & Welzijn met het cliëntregistratiesysteem ONS van Nedap Healthcare met daarin een koppeling met het cliëntportaal Caren. Een hele verandering en omschakeling voor onze cliënten en naasten en medewerkers.
Chantal van der Wijk, wijkverpleegkundige bij De Beekwal: “Voor het plannen van de cliëntafspraken zijn er meer opties beschikbaar, zoals het incidenteel inplannen van een afspraak zonder dat de hele planning wijzigt. Voor collega’s is dit prettig omdat de planning hierdoor overzichtelijk wordt. Zelf werk ik er dagelijks mee, zowel op mijn mobiel waarop ik mijn routeplanning en het cliëntdossier kan vinden, als op de PC waarop ik zorgmomenten in kan plannen en in de planning kan verwerken.”
Nathalie Ellens, verpleegkundige team intramuraal bij De Beekwal: “Het is erg overzichtelijk, duidelijker, makkelijk werkbaar en gebruiksvriendelijker. Ik gebruik het dagelijks de hele dag door. De cliënten en naasten vonden het jammer dat ze niet direct begin januari mee konden lezen via Caren, maar dit is inmiddels geregeld en zij zijn positief over het gebruik.”
Regina Dallinga, manager bedrijfsvoering Riwis Zorg & Welzijn: “Het digitaal overhalen van alle gegevens en documenten naar ONS is echt iets nieuws. Alle zorginformatie uit ons eerdere systeem is omgezet naar ONS. Riwis is de eerste organisatie die op deze manier een nieuw ECD heeft geïmplementeerd en het moest allemaal in een redelijk snel tempo gerealiseerd worden. Petje af voor iedereen die hier een steentje aan heeft bijgedragen.. Via het cliëntportaal Caren kan individueel een koppeling gemaakt worden door de cliënt en/of diens naaste met ONS. We merken dat het heel positief is ontvangen. In een oogopslag zijn nu veel cliëntgegevens te vinden. Er zijn metingen via het zorgplan beschikbaar en het is eenvoudig om doelen te selecteren. De terugkoppeling die we nu krijgen van medewerkers, cliënten en naasten is grotendeels positief: het is overzichtelijk, werkt intuïtief, en men kan hier goed de weg in vinden.”
Wat hebben we allemaal overgenomen:
- 5250 cliëntenbasisgegevens (in en uit zorg)
- 1415 zorgplannen met verschillende methodieken; ZRM, Omaha, Mikzo
- 260.980 cliëntrapportages
- 1520 locaties (teams, kamers)
- 13.692 relaties
- 755 medewerkers
- 92.500 documenten