Jaarverslag Cliëntenraad 2020
Vorig jaar, hartje zomer, schreven we in deze nieuwsbrief een stukje over onder andere ons jaarverslag 2019. Daarin ging het ook over onze werkwijze in coronatijd. Nu, bijna een jaar later, is het jaarverslag 2020 afgerond. Nog steeds hebben we te kampen met de gevolgen van het coronavirus, ook als cliëntenraad.
Wat we voorop kunnen stellen: het werk is gewoon doorgegaan. De adviesaanvragen en andere stukken bleven binnenkomen. Er stonden vergaderingen met de Raad van Bestuur op de agenda en er waren werkgroepen waaraan we deelnamen. Het verschil is dat we veel vanuit huis hebben gedaan en – zeker sinds de tweede lockdown – vergaderd hebben via een app als Teams. Het was even schakelen in het begin, maar het went.
Helaas hebben bepaalde onderdelen van het raadswerk toch te lijden gehad onder de pandemie. Zo konden we geen bijeenkomsten organiseren voor cliënten en was het lastig op locaties op bezoek te gaan. Ook intern konden activiteiten als een teamuitje of gezamenlijke bijeenkomst van alle regioraden niet doorgaan, zaken die toch goed zijn voor de samenhang en sfeer.
In dit jaarverslag doen we uit de doeken waar we in 2020 mee bezig zijn geweest. We beschrijven chronologisch de belangrijkste thema’s die we als centrale cliëntenraad hebben behandeld, waarna een overzicht volgt van alle regioraden. Het is een flinke lap tekst, maar wel overzichtelijk en duidelijk geschreven. Kijk er vooral eens naar, of je nu cliënt, medewerker, naastbetrokkene of gewoon geïnteresseerd bent.
Mocht je vragen hebben over het jaarverslag, of over iets heel anders, neem dan vooral contact met ons op. Dit kan via clientenraad@riwis.nl
Misschien overweeg je wel om zelf aansluiting te zoeken bij de cliëntenraad, om zo de stem van de cliënt te laten horen. Ook dan kun je mailen naar clientenraad@riwis.nl . We nemen dan contact met je op.